گفتگوی رادیو بی بی سی با فعالین آذربایجانی در خصوص اعتراضات در آذربایجان

رادیو بی بی سی در رابطه با درگیری ها و نا آرامی های اخیر در آذربایجان در مصاحبه های با صالح کامرانی، حقوقدان آذربایجانی، سعید نعیمی فعال سیاسی و ائلچین علیزاده به بررسی ابعاد این حادثه پرداخت. صالح کامرانی با اشاره به نقص منابع مستقل خبری و ارائه آمار نادرست از سوی منابع دولتی بر ضرورت تشکیل یک کمیته حقیقت یاب تأکید کرد.

فعالین آذربایجانی با تأگید بر خواسته های ملت آذربایجان اذعان کردند مظالبات مدنی ملت آذربایجان بسیار است و اعتراضات اخیر صرفا به دلیل اهانت روزنامه ایران نیست و ملت آذربایجان تا دست یابی به مطالبات بر خق و مدنی خود آرام نخواهند نشست.

در ادامه این برنامه رادیو بی بی سی با مقصود عابدی، پسر عموی جلیل عابدی ( یکی از کشته شدگان در مشکین شهر) در رابطه با چگونگی کشته شدن جلیل عابدی به گفت و گو پرداخت ، وی گفت که جلیل عابدی به صورتی کاملا نا جوانمردانه و از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم جان داده است.

یکی دیگر از بستگان جلیل عابدی طی این مصاحبه اعلام داشت که نیروی های اطلاعاتی تنها اجازه به خاک سپردن او را تحت شرایط امنیتی دادند و قبرستان را محاصره کردند و اجازه عزاداری و گریه را نیز به خانواده وی ندادند و مراسم به خاک سپاری در سکوت مطلق انجام شد.